Nézzük, hogyan tehetjük bioenergiákkal telítetté az ételeinket.


 A hüvelyeseket nem szabad nyersen enni az embereknek. Még főtten is sok embernek gondot okoz, mondjuk egy szárazbab főzelék megemésztése. A gabonaféléket sem ajánlatos nyersen enni –kivéve a kölest és a cirkot-. Viszont ha több napig desztillált vízben áztatva vannak, akkor nyersen is meg lehet enni a gabonákat. A barna rizs csak több nap áztatás után puhul meg annyira, hogy nyersen is meg lehet enni. Minden más étel nyersen ehető. Dr. Norman Walker orvosként hirdette a nyers táplálkozás előnyeit, s meg is élt 116 évet!! Ma Magyarországon az orvosok fele meg sem éri a nyugdíjkorhatárt. Ma mindent főznek, párolnak, sütnek, még sok esetben a zöldségeket és gyümölcsöket is. Ugyanazon ételféleségek eltérő energiát jelentenek a szervezetünk számára. Például egy étolaj, ha melegen sajtolt, akkor az már élettelen, bioenergia tartalma nincs, de a szervezet számára energiát biztosítanak a benne lévő telítetlen és telített zsírok, csak az a baj, hogy ezek a hő hatására transz zsírsavakká alakultak át, mert a szervezet számára csak a cisz-kötésben lévő zsírsavak hasznosak. A hidegen sajtolt étolajak, viszont többszörösen hasznosak, mert van bioenergia tartalmuk és az energia tartalmuk is jó, mert a bennük lévő zsírsavak cisz kötésben vannak jelen, ezért jól hasznosulnak a szervezetben, és ezektől nem lehet elhízni, míg a melegen sajtolt olajak túlzott fogyasztása jelentés testsúlytöbbletet okoz, ha nem mozgunk eleget.

 

A gyümölcsök éretten, frissen szedve a fáról teljes értékű táplálékok úgy a bioenergia, mint a benne lévő zsírok, szénhidrátok energiatartalmának szempontjából. Az energetikai egyensúly is tökéletes. Ha a gyümölcs éretlen, aszalt, vagy kompótnak, lekvárnak főzött, akkor már csökkent, vagy nulla energia tartalmú. Ilyenkor lehet energetizálni, a kereskedelemben még csak elvétve kapható úgynevezett energia kártyákkal, energia kapszulákkal. Ezek mindenféle és fajta élelmiszer energetizálására felhasználhatóak, de mégsem lesz velük olyan teljes értékű, mint a frissen szedett, érett gyümölcs. Az ember emésztő- és bélrendszere alapján gyümölcsevőnek kellene, hogy legyen.

A zöldségekre is ugyanaz a szabály vonatkozik, mint gyümölcsökre. Mindkét táplálékfajtára igaz az is, hogy a vágás, darabolás, őrlés, préselés, stb. csökkenti az élő- azaz a bioenergia értékét, ami a tárolás idejével arányban ugyancsak csökken. Csökkentik még a táplálékok energia értékét a fém edények, fém evőeszközök, mert ezek elvezetik az energiát, ami ugyanolyan rezgés, mint pl. a rádióhullámok rezgése. Egy rádióadó sem működik, ha nincs adóantennája. A természet, és a fizika törvényei a táplálékok szintjén is ugyanúgy működnek, mint bárhol a kozmoszban, függetlenül attól, hogy az időszámítás előtti időkről, a máról, vagy a holnapról beszélünk, mert ezek a törvények örök törvények.

Aki nem vegetáriánus, az a húsokat a vércsoportjának megfelelően, bio-húsfajtákból válassza ki. Nagyon fontos, hogy a húst frissen a leölés után és nyersen egye meg, mert csak ekkor van elegendő bioenergia a húsban. Ha ezt valaki nem tudja magának teljesíteni, akkor ne egyen húst. Ezt én sem tudom, ezért lettem vegetáriánus 18 éve. Az ölés tilalmát ugyan megszegte, de ennek a következményeit vállalnia kell, ha eljön az ideje a számonkérésnek. Nagyapáink sok nyers húst ettek. A hunok a nyereg alatt puhították. A füstölt húsok is mind nyers húsok (kolbász, sonka, szalonna), viszont a tárolás miatt az energiatartalmuk csökken, de az enzimgazdagságuk megmarad. A szárított, pácolt húsok is még tartalmaznak bioenergiát, de ha ezeket megsütik, megfőzik, akkor már holt táplálékok minden szempontból és hulla-bomlástermékek milliárdjait tartalmazzák, ami sejtszintű méreg az élő szervezetek számára. A hiénáknak és a dögkeselyűknek van csak az ilyen táplálékok feldolgozására alkalmas anyagcsere rendszerük, az embernek nem!!

A tejre és tejtermékekre, valamint tojásokra és a tojásételekre a húsokra vonatkozó szabályok vonatkoznak. Az ember az egyedüli lény a kozmoszban, aki felnőtt korában is „szopik” és ráadásul egy, az emberi tejtől teljesen különböző összetételű tejet fogyaszt, melyet nem bír feldolgozni az anyagcsere rendszere. A lakosság 80 %-a tej- és tejtermék allergiás, csak sokan ezt nem tudják, vagy nem annak vélik, vagy másra hárítják ( nyírfa, nyárfa, libatop, parlagfű, ürömfélék, poratka, stb.). A tojás pedig nem más élettanilag, mint a tyúk ( kacsa, liba, stb.) menstruációja ( héjba ágyazott petesejt leválás)..

 

Mindenféle táplálék energia-értékét nagymértékben csökkenti a csomagoláson lévő vonalkód gerjesztett rezgés, Tulajdonképpen ezt a rezgést érzékeli a vonalkód-leolvasó és így tudja beazonosítani az árut. Ezt bioenergetika mérésekkel, kineziológiával, valamint a  Voll-féle elektro-akupunktúrás és biorezonanciás vizsgálatokkal is igazolni, bizonyítani lehet.

Ha valaki energia-egyensúlyos ételeket fogyaszt, akkor nem kell félnie az elhízástól. A természetben, a természetes életmódot folytató és energia –egyensúlyos táplálkozást folytató állatok nincsenek elhízva. Ha az ember életenergiákban dús táplálékokat fogyaszt, akkor csak annyit eszik, amennyi a szervezete számára szükséges. Ha viszont nem így étkezik, mindig hiányérzete van és ezt újabb táplálék bevitelével próbálja kiküszöbölni, de csak táplálékenergiát tartalmazó ételeket eszik, élő energiát tartalmazókat pedig nem, ezért felborul a szervezet egyensúlya ( homeosztázisa).

Lehet fogyni úgy is, hogy negatív energiájú ételeket fogyaszt a túlsúlyos ember. Azokat a táplálékokat nevezzük negatív kalóriájúnak, melynek a bevitelével kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyi a bevitt táplálék megemésztéséhez kell.

 

Negatív kalóriát tartalmazó ételek:

 

Gyümölcsök:

alma, citrom, papaya, körte, narancs, cseresznye, eper, mandarin, meggy, málna, ribizli, egres,szeder, mangó, grapefruit, birs, ananász, naspolya, áfonya, csipkebogyó, kiwi

Zöldségek:

kínai kel, kelbimbó, spenót, káposzta, görögdinnye, retekfélék, cukkíni,zöldpaprika, torma, zellergumó, sárgadinnye, articsóka, karalábé, fejes saláta, uborkafélék, sárgarépa hagymafélék, csicsóka, zöldbab, brokkoli, mángold, zsenge tök, paszternák, spárga, zöldborsó, karórépa, cékla, endívia, petrezselyem, kelkáposzta, pitypanglevél, karfiol, paradicsom, avokádó, sóska, padlizsán

Nagy a víztartalmuk, de kevésbé karcsúsítanak (egy kicsit többet kell mozogni a fogyasztásuk után):

szilvafélék, szőlőfélék, sárgabarack, őszibarack félék, főzőtök, sütőtök, cukorrépa, zsenge kukorica, lucernalevél, stb.

 

A zsírlebontásban és víz háztartásban hatékony fűszerek is segítik az anyagcserét:

fokhagyma, bazsalikom, tárkony, borsikafű, borsmenta, petrezselyem-levél, zeller-levél, sárgarépa-levél, pasztinák-levél, retek-levél, zöldhagyma-szár, snidling, kömény, édeskömény, szegfűszeg, zsálya, kakukkfű, fahéj, őrölt paprika (csípős is lehet), kurkuma, kapor, majoránna, lestyán, rozmaring, citromfű, szárított citrom-, narancs-, mandarinhéj, szerecsendió, boróka, turbolya, orbáncfű. (Itt is csak vércsoportnak megfelelőket szabad fogyasztani! 

Természetesen a felsorolt táplálékok is akkor jók szervezet számára, ha bio-, azaz élő energiákat tartalmaznak és megfelelnek az adott vércsoport számára.

Végezetül azt szeretném még elmondani, hogy aki egyszer kipróbálja, és energetikailag egyensúlyban lévő ételeket fogyaszt, olyan megtapasztalásokban lesz része, hogy nem fog a továbbiakban, csak tiszta, élő, energia dús táplálékokat fogyasztani. Összességében az árban jóval kevesebbe fog kerülni, mint a jelenlegi felbomlott energia-egyensúlyú táplálkozása. Ha csak ilyen ételeket keresnek a fogyasztók, akkor a gyártók és a kereskedők is ilyen ételeket fognak kínálni, mivel a másik tömegáru élelmiszer a nyakukon marad, nem tudják értékesíteni.

 

Tehát a lényeg:

mi vásárlók tudjuk megváltoztatni a kereskedőket, termelőket, nem pedig azok minket. A mai étkezési szokások közül a kóser étkezés felel meg legjobban az energia dús étkezésnek, de az sem az igazi, mert nem veszi figyelembe a vércsoportnak való táplálék megfelelőséget. Fogyasszunk minél több nyers ételt. Kövessük Dr. Norman Walker módszerét és akkor mi is megélhetjük a biológiai rendszerünknek megfelelő, akár 120 éves életkort is.

 

Dr.Weixl- Várhegyi László

 

 

Rólunk

A termeszetdoktor.hu oldalt azért hoztuk létre, hogy az egészséges életmóddal kapcsolatban érdeklődőknek iránymutatást és új információkat adhassunk.

Várhegyi László természetgyógyász publikációival az életmóddal elkövethető egészség-károsításokra segít felhívni a figyelmet, melyet előadásaival, videóival, illetve a nyilvános kérdésekre adott válaszaival próbál továbbítani az ezirányú érdeklődők felé.

Személyes konzultációi alkalmával lehetőséget ad mindenkinek arra is, hogy közösen keressék meg az életmódbeli buktatókat és együtt találjanak rá személyre szabott megoldásokat.

Receptgyűjteményünkkel igyekszünk színesíteni a háziasszonyok repertoárját egészséges és gyorsan elkészíthető ételekkel.

Köszönjük, hogy oldalunkat olvassa! Észrevételeit és építő kritikáit szívesen fogadjuk az alábbi elérhetőségünkön! info@termeszetdoktor.hu

A termeszetdoktor.hu oldalain olvasható információk, tanácsok, szolgáltatások nem helyettesíthetik az orvosi véleményt, ezért kérjük, hogy minden panaszával forduljon szakorvoshoz!

Az oldalon való böngészéshez Firefox használata ajánlott. 

adatkezelési nyilv. szám: NAIH-100315/2016.


Legutolsó kérdések

Lisztek
2017-09-19 19:16:56

MLM
2017-09-16 21:01:03

Fogak romlása
2017-09-13 13:26:39

MINDEN KÉRDÉS

Kapcsolat